Niniejsza strona wykorzystuje tzw. ciasteczka (cookies), które są zapisywane na Twoim urządzeniu przez przeglądarkę internetową. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie cookies, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z niniejszej witryny może być utrudnione. Więcej informacji znajdziesz tutaj

Blog finansowy Informacje i opinie na tematy związane z przedsiębiorczością

Zarządzanie czasem...

23-08-2010

Czy dobrze zarządzasz swoim czasem w pracy?


Jak wygląda Twój dzień pracy? Czy wykonując codzienne zadania dobrze wpisujesz je w ramy czasowe i przede wszystkim czy w pełni angażujesz się w wykonywaną przez siebie pracę? Liczne badania dowodzą, że ponad połowa społeczeństwa marnuje swój czas w pracy. Pewnie do grupy tej zaliczają się jednostki pracujące w tradycyjnym systemie, czyli przebywające na etacie i te, które nie lubią wykonywanego przez siebie zawodu.
Na ten temat już rozpisałam się w jednym z wcześniejszych artykułów- czyt.

http://www.grandblog.pl/rentier,56,_chomik_w_kolku_czy_rentier,34.html

Chomik w kółku zataczający kolejne okręgi w końcu wpada w rutynę i znużenie, co powoduje, że jego wydajność spada. Osoby pracujące w zupełnie innym systemie, same decydują o tym ile czasu poświęcą na wykonywane zadania. A Ty ile czasu przeznaczasz na pracę i czy czujesz, że to co robisz ma sens? Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli wykonujemy coś z pasją i dużym zaangażowaniem, to o wiele lepiej nam to wychodzi, a i wyniki naszej pracy są o wiele bardziej zadowalające. Z kolei osoby, które zmuszają się do pracy i wykonują coś bez zaangażowania z reguły robią wszystko by jak najszybciej opuścić mury firmy, w której pracują.

Osobiście uważam, że to duże nieporozumienie. Biorąc pod uwagę, że w pracy spędzamy ponad połowę naszego życia, to warto się zastanowić nad tym co lubimy robić. Jeśli nie masz takiego zawodu, który przynosiłby Ci dużą satysfakcję to zawsze możesz pomyśleć o tym by się przekwalifikować. W kolejnym etapie zawsze możesz założyć własną firmę. Najpierw jednak zastanów się nad tym w jakim teraz jesteś punkcie. Czy aktualnie praca jaką wykonujesz przynosi Ci satysfakcję? A może odczuwasz nieodpartą chęć zmiany swojej sytuacji zawodowej? Skoro uważasz, że warto coś zmienić to teraz jest na to najlepsza pora. Zacznij planować i zapisywać to co chcesz osiągnąć w najbliższym roku. Spisz swoje plany i stwórz listę składającą się z 10 punktów. Postaraj się przestrzegać swoich własnych przepisów, które wprowadzisz w działanie w trakcie wykonywania pracy. Przede wszystkim skoncentruj się na tym, co w tym momencie jest najważniejsze i wykonaj jak najszybciej zadania pilne.

Odrzuć wszelkie pokusy, które Cię rozpraszają. Nie pozwól by inni odciągali Cię od pracy. Stosuj zasadę 80/20. Brian Tracy mówił, żeby tę zasadę stosować nieustannie, codziennie, a najlepiej co godzinę podejmując jakiekolwiek działania. Skup się na tym, co najważniejsze nim przystąpisz do czegoś innego. Koncentracja to klucz do zakończenia zadania priorytetowego. O tym jak zarządzać czasem w pracy i nie tylko, już wkrótce na www.grandblog.pl


 



Komentarze




iwonka 05-12-2010, 22:18
Faktycznie- nie ma sensu pracować na siłę.Jeśli nie lubimy naszej pracy a są możliwości żeby ją zmienić, to nie ma się co wahać. Sama już kilka razy zmieniałam pracę i wyszło mi to na dobre. A moja rada dla tych, którzy nie mogą się wyrobić na czas z zadaniami w pracy: róbcie rano, na początku dnia pracy to, co najważniejsze i planujcie kolejne zadania na następny dzień.



Dodaj komentarz




* Nick:
* Komentarz:

Copyright 2009 | Forum i opinie o Przedsiębiorczości.