Niniejsza strona wykorzystuje tzw. ciasteczka (cookies), które są zapisywane na Twoim urządzeniu przez przeglądarkę internetową. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie cookies, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z niniejszej witryny może być utrudnione. Więcej informacji znajdziesz tutaj

Blog finansowy Informacje i opinie na tematy związane z przedsiębiorczością

Jak klient może pomóc w sprzedaży?

03-08-2012

 

 "Jeden pokaz wart jest więcej niż tysiąc słów. Jeśli to możliwe, pozwól klientowi uczestniczyć aktywnie w Twoim pokazie, a wtedy na pewno pomoże Ci on dokonać sprzedaży"

Jak klient może pomóc w sprzedaży?

Większość doradców i agentów ubezpieczeniowych uważa za konieczne przedłożenie klientowi zestawu liczb i konkretnych sum, o których najczęściej w trakcie prezentacji jest mowa. Projekcje multimedialne, pokazy obrazujące na wykresach pewne statystyki, choć mogą wydawać się bardzo wiarygodne to jednak, jak się okazuje, to nie wszystko. Trzeba dołożyć wszelkich starań, by modulacje finansowe przekonały klienta jeszcze bardziej do proponowanego przez nas produktu.

Co w takiej sytuacji może okazać się najlepszym rozwiązaniem?

Zapewne wielokrotnie już przekonaliśmy się, że najskuteczniejszą metodą jest bezpośrednie wprowadzenie klienta do własnych obliczeń, tak, aby na własnym przykładzie mógł on się przekonać o tym, że omawiany produkt jest dla niego najlepszy. Pozwólmy by klient dokonał samodzielnych obliczeń, bo tylko taki mechanizm udowodni czy proponowany przez firmę produkt jest dogodnym dla niego rozwiązaniem.

Według Franka Bettgera- Zauważyłem, że gdy powiem: "Czy mógłby Pan zapisać następujące liczby?", klient jest bardziej skupiony, wykazuje większe zainteresowanie tym, co chcę mu zaoferować. Rozumie wtedy wszystko lepiej i szybciej, a wyliczenia, których sam dokonał, przekonują go bardziej niż dokonane przeze mnie. Innymi słowy, on jest aktywną stroną sprzedaży. Proszę go również o podsumowanie i zanotowanie wyników, a potem powtarzam po kolei poszczególne punkty. Wynik jest zaskakujący. On sam pomaga mi sformułować wnioski, które mają przekonać go o zaletach transakcji.



Komentarze




      (brak komentarzy)



Dodaj komentarz




* Nick:
* Komentarz:

Copyright 2009 | Forum i opinie o Przedsiębiorczości.