Niniejsza strona wykorzystuje tzw. ciasteczka (cookies), które są zapisywane na Twoim urządzeniu przez przeglądarkę internetową. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie cookies, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z niniejszej witryny może być utrudnione. Więcej informacji znajdziesz tutaj

Blog finansowy Informacje i opinie na tematy związane z przedsiębiorczością

Czy tradycja Twojej firmy wyróżnia Cię w świecie konkurencji?

12-09-2012

 

 

Długoletnia tradycja firmy to niewątpliwie powód do dumy- to fundament, na bazie którego instytucja buduje swoją późniejszą renomę.

Tradycja firmy wyróżnikiem w świecie konkurencji?

Czym wyróżnia się Twoja firma?

   Często zastanawiamy się nad tym czy tradycja firmy może mieć wpływ na ogólnie kształtujący się wizerunek na rynku konkurencji?

Jak dowodzą współczesne rankingi i badania przeprowadzane wśród instytucji badających jakość działalności i produktów roku, tradycja dużych korporacji, jak i firm mniejszych, ma zasadnicze znaczenie dla potencjalnego Klienta.

Długoletnia tradycja firmy to niewątpliwie powód do dumy- to fundament, na bazie którego instytucja buduje swoją późniejszą renomę.

Tradycja to coś, co wyróżnia jedną firmę od drugiej. W tym momencie zdecydowaną przewagę nad innymi instytucjami ma firma, która może się pochwalić wieloletnią tradycją, która od samych początków przedstawia działalność firmy i jej pierwsze sukcesy.

Ważne jest to by pielęgnować to, co najważniejsze, czyli rodowód firmy i to niezależnie od branży i od obowiązujących aktualnie na rynku trendów.

Coraz częściej obserwujemy takie zjawisko, które już przyjęło się nazywać kupowaniem renomy, gdzie firmy pozbawione tradycji, które są stosunkowo młode na rynku, próbują sobie przyporządkować korzenie, których tak naprawdę są pozbawione. Niestety takich instytucji coraz więcej przybywa i pozornie poprzez reklamę zdobywają sobie one klienta, kusząc go licznymi atrakcyjnymi promocjami i bonusami. Po czasie okazuje się jednak, że najczęściej omamiony klient szybko wraca do swojego poprzedniego usługodawcy.

Z taką sytuacją spotykamy się również w świecie biznesu, gdzie firmy w fazie początkowego rozwoju próbują poprzez agresywną reklamę przypisać sobie na wyrost liczne osiągnięcia. Najróżniejsze firmy poświęciły ostatnie lata tworzeniu nowych taktyk marketingowych, łączących tradycję, która klienta uspokaja, z progresywnością niezbędną do stałego odnoszenia sukcesów.

Jednak tradycji nie można sobie kupić za pośrednictwem dużych kampanii reklamowych, bo na renomę firma musi sobie zapracować poprzez wieloletnie budowanie trwałych fundamentów, na bazie których przez następne lata rozrasta się i poszerza swoją działalność o nowe produkty, a także poprzez zapraszanie do współpracy kolejnych partnerów biznesowych.

Tradycja niewątpliwie kształtuje ogólny wizerunek, który z reguły ma zasadnicze znaczenie w momencie, gdy nasz klient jest zainteresowany ewentualnym podjęciem współpracy z daną instytucją.

Oddanie pokłonu tradycji i spojrzenie w przyszłość.

Posiadanie tradycji ułatwia promowanie produktu. Może przyczynić się ona do skutecznej sprzedaży sprawdzonych produktów, a co za tym idzie może stać się skutecznym sposobem na wyróżnienie na rynku. Tradycja to upewnianie ludzi w słuszności ich wyboru. Ciągła obecność firmy na rynku sugeruje, że jej struktury doskonale zdają sobie sprawę z tego co robią i działają ściśle według sprawdzonego planu. Ludzie wyobrażają sobie, że taka firma musi coś robić naprawdę dobrze i skoro tak długo funkcjonuje na rynku, to świadczyć może tylko o tym, że jest liderem swojej branży.

Jak duże znaczenie dla ogólnego wizerunku ma dorobek i tradycja firmy?

Zapraszamy do dyskusji!



Komentarze




      (brak komentarzy)



Dodaj komentarz




* Nick:
* Komentarz:

Copyright 2009 | Forum i opinie o Przedsiębiorczości.